wp image3971925771322658984

راهنمای خرید بدلیجات

wp image3971925771322658984

انتخاب بدلیجات مناسب به یکی از دغدغه‌های مهم افراد تبدیل شده است. دنیای امروزه پر از سبک‌های متفاوت مد، ترند و پوشش‌ها می‌باشد که داشتن استایل مخصوص به خود را در معرض دید و نمایش قرار می‌دهند. یکی از ملاک‌های این استایل‌های منحصر به فرد و مختص به خود، استفاده و انتخاب بدلیجات، اکسسوری و زیورآلات می‌باشد که نشان دهنده حالات روحی و شخصیت فرد است. این اکسسوری‌ها و بدلیجات ارزان قیمت جایگزین بسیار مناسبی برای زیورآلات و جواهرات گران قیمت هستند که در ادامه در انتخاب بدلیجات و نحوه انجام این کار بیش‌تر صحبت می‌کنیم.

جنس بدلیجات

جنس بدلیجات یکی از نکات مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. علاوه بر اندازه‌ها، طرح‌ها و سبک‌های مختلفی که از بدلیجات در بازار وجود دارد؛ جنس‌های بسیار متنوعی نیز از آن‌ها موجود است. آب نقره، تیتانیوم و رادیوم از جمله روکش‌های پرکاربردی هستند که برای بدلیجات به کار ‌می‌روند و هر کدام از آن‌ها در میزان و درجه‌های گوناگونی برای ساخت بدلیجات استفاده می‌شوند.

wp image4419683234439298459

روکش آب نقره همانطور که از نامش مشخص است، باعث می‌شود که اکسسوری‌ها مانند نقره به نظر برسند. اما معمولا پس از گذشت مدتی رنگ خود را از دست داده یا زرد می‌شوند. روکش تیتانیوم رگ سفیدی دارد و در طولانی مدت می‌تواند رنگ تیره‌ای بگیرد. اما به نسبت روکش آب نقره از کیفیت بهتر و بالاتری برخوردار است.

روکش رادیوم به نسبت دو روکش دیگر برای بدلیجات مردانه از جمله گردنبند مردانه مناسب‌تر است. زیرا مقاوم‌تر بوده و رنگ آن مدت طولانی‌تری باقی می‌ماند و برای پوست هیچ گونه حساسیتی به وجود نمی‌آورد. به صورت کلی می‌توان گفت انتخاب بدلیجات با جنس استیل پرطرفدار‌تر هستند. زیرا رنگ ثابتی داشته، حساسیت ایجاد نمی‌کنند و بسیار راحت‌تر و با کیفیت‌تر هستند.

مراقبت از بدلیجات

از بدلیجات6529138243710814682


جدای از جنس بدلیجات که می‌تواند در حفظ آن‌ها در طولانی مدت موثر باشد؛ مراقبت از بدلیجات نیز تاثیر بسیار زیادی در حفظ رنگ آن‌ها و جلوگیری از کدر شدنشان دارد. پس بهتر است با راهکار‌های مراقبت از آن‌ها آشنا باشید تا بتوانید مدت زمان بیش‌تری از بدلیجات خود استفاده کرده و مانع از تغییر رنگ و کدر شدن آن‌ها شوید.

بدلیجات را همیشه تمیز کرده و خشک نگه دارید
همیشه توجه داشته باشید که قبل از زدن کرم مرطوب‌کننده، عطر و ادکلن یا شستن دست و صورتتان، برای جلوگیری از تغییر رنگ و اکسیده شدن بدلیجات، آن‌ها را در بیاورید. زیرا اگر با این مواد در ارتباط باشند باعث ایجاد حساسیت و اکسید شدن آن‌ها می‌شود.

بدلیجات و زیورآلات خود را در جای مناسب نگه دارید
هنگام نگهداری بدلیجات، به هیچ عنوان همه‌ آن‌ها را یک جا و کنار یکدیگر قرار ندهید. زیرا به دلیل برخورد سطح آن‌ها با هم، واکنش شیمیایی یا خش روی آن‌ها ایجاد می‌شود. از طرفی نقره و بدلیجات خود را در کنار طلا قرار ندهید. زیرا سبب ایجاد واکنش شیمیایی می‌شوند.

بدلیجات خود را تمیز نگه دارید
پس از استفاده از بدلیجات، آن‌ها را با یک دستمال معمولی و نرم تمیز کنید تا رطوبتشان از بین برود و تغییر رنگ ندهند. نکته قابل توجه این است که به هیچ عنوان از دستمال مرطوب استفاده نکنید. زیرا مواد تمیز‌کننده درون آن‌ها می‌توانند آسیب جدی به زیورآلات شما وارد کنند.

سعی کنید فقط در مواقع خاص از بدلیجات خود استفاده کنید
از آن جایی که در طول روز دست و گردن عرق می‌کنند و سبب اکسیده شدن بدلیجات و تغییر رنگ آن‌ها می‌شود. در نتیجه از بدلیجات خود به صورت روزانه استفاده نکنید. زیرا بدلیجات مناسب استفاده روزانه نیستند.

نکات مهم انتخاب بدلیجات
در این بخش قصد داریم به معرفی نکات مهم انتخاب بدلیجات بپردازیم تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید:

Related Post